DSW blijft nummer één volgens onderzoek SAMR
Ook dit jaar heeft onderzoeksbureau SAMR de loyaliteit en tevredenheid onder klanten van zevenentwintig zorgverzekeraars gemeten. We kunnen met veel trots melden dat we in 2018 wederom nummer één zijn geworden in de KlantenMonitor Zorgverzekeringen® 2018!
Loyaliteit en vertrouwen
De loyaliteit onder verzekerden van DSW is dit jaar flink toegenomen. De NPS, de Net Promotor Score, waarmee wordt aangegeven in hoeverre klanten bereid zijn hun zorgverzekeraar aan te bevelen, is gestegen van + 36 vorig jaar naar +45 dit jaar. Daarbij is het vertrouwen in DSW groot (+40) en ligt daarmee op het hoogste niveau van alle zorgverzekeraars.
Stijging in oordeel
Dienstverlening, prijs en product worden ook hoger beoordeeld dan in het onderzoek van vorig jaar. Met name over de afhandeling en het indienen van declaraties zijn onze klanten erg te spreken. Deze processen worden met een 8.7 gemiddeld beoordeeld. Ook de MijnDSW-app scoort hoog met een 8.5. DSW klanten zijn opvallend positiever over de premie dan vorig jaar.
Visie van DSW maakt onderscheid
Een mooie toevoeging aan het onderzoeksresultaat is dat de visie van directeur Oomen zich voor inzet bijdraagt aan het positieve beeld van ons als zorgverzekeraar. Dit beeld resulteert dan ook in de hoge mate van loyaliteit die onze klanten hebben. In het onderzoek komt naar voren dat verzekerden om deze redenen bewust voor DSW kiezen.
We willen onze verzekerden bedanken voor het vertrouwen in DSW!
In eerder nieuws:
'Het vertrouwen in DSW ligt duidelijker hoger ten opzichte van de markt.'
Interessant:
'Ik heb weliswaar een passie voor getallen, voldoening haal ik niet uit een verzekerdenaantal.'
Lees de blog van Chris Oomen.
Op de Klantenservice:
'Stiltes, zuchten, tempo of de manier waarop iemand iets zegt. Er kunnen wel 10.000 hints zijn.'