Heeft u een vraag?
Bekijk onze veelgestelde vragen of regel direct uw zaken via onderstaande knoppen. Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden? Dan helpen we u graag verder via de verschillende contactmogelijkheden van DSW.
Wilt u het zelf regelen? Dat kan!
Veelgestelde vragen
Als u zich aanmeldt bij DSW hoeft u geen medische vragen te beantwoorden. Iedereen wordt door ons geaccepteerd. Dit geldt zowel voor de basis- als de aanvullende verzekering.
U kunt zich nog bij ons aanmelden tot en met 31 januari, als uw vorige zorgverzekeraar u heeft uitgeschreven per 1 januari. U heeft dan ook een bewijs van uitschrijving ontvangen. Bent u nog niet uitgeschreven bij uw vorige zorgverzekeraar? Neem dan contact op met uw vorige zorgverzekeraar. Zij beoordelen of u nog uitgeschreven kunt worden.
U kunt zich aanmelden voor een aanvullende verzekering als u ook een basisverzekering bij DSW heeft, of deze tegelijkertijd bij uw aanmelding afsluiten. U kunt de aanvullende verzekering afsluiten of wijzigen per 1 januari van het volgende kalenderjaar. De wijziging van uw aanvullende verzekering kunt u tot 1 februari gemakkelijk aan ons doorgeven, deze geldt dan met terugwerkende kracht per 1 januari. Dit kan via MijnDSW, via de MijnDSW-app, via ons contactformulier, via WhatsApp, telefonisch of schriftelijk. Deze opties vindt u op onze contactpagina.
Meer informatie over onze aanvullende verzekeringen vindt u op de pagina 'Aanvullende verzekering'.
Het gespreid betalen van het eigen risico doet u in tien termijnen, van februari tot en met november. De eerste termijn (€ 37,50) wordt rond 25 februari automatisch afgeschreven. In de volgende maanden zal het eigen risico rond diezelfde datum automatisch worden afgeschreven. Dit staat los van de betaling voor de premie. Meer informatie over het gespreid betalen van het eigen risico vindt u op de pagina ‘Regeling gespreid betalen eigen risico’.
Als u de premie voor 2026 nog dit jaar wilt voldoen, vragen wij u het jaarbedrag, zoals dit vermeld staat op polisblad 2026, over te maken op rekeningnummer NL11 RABO 0343 6853 10 onder vermelding van 'jaarpremie 2026' en uw verzekerdennummer.
U kunt de jaarpremie ook overmaken via iDEAL. Deze optie vindt u in het digitale polisvoorstel in uw postvak of bij 'Mijn verzekering' in MijnDSW. In de MijnDSW-app kunt u deze optie vinden in het menu > Mijn verzekering of Betaaloverzicht.
Wij verzoeken u om dit zo snel mogelijk, maar wel uiterlijk vóór 24 december 2025, te doen, zodat wij uw betaling op tijd kunnen verwerken en de (automatische) incasso van januari kunnen laten vervallen.
Wilt u liever dat wij de jaarpremie dit jaar nog automatisch voor u incasseren? Dan kunt u ervoor kiezen de incassodag van de premie te wijzigen. U kunt kiezen voor 21, 23, 25 of 27 december. Meer informatie kunt u vinden op onze pagina ‘Incassodag premie wijzigen’.
Let op: Deze wijziging moet u minimaal 4 werkdagen vóór de daadwerkelijke incassodatum en uiterlijk 18 december aan ons doorgeven, zodat uw premie nog in dit jaar wordt geïncasseerd.
Neem contact met ons op
Houd uw verzekerdennummer alvast bij de hand.
Wilt u zich aanmelden? Dan hebben we ook uw IBAN nodig.
Telefoon
Maandag t/m vrijdag 08.00 - 17.30 uur
Bellen via Tolkcontact
Neem contact op met onze collega´s via een tolk die het gesprek omzet naar gebarentaal of tekst.
Livechat
Livechat is momenteel niet beschikbaar.
Contactformulier
Reactie binnen 3 werkdagen
06 22 38 39 06
Reactie binnen 2 werkdagen
Sociale media
Neem contact op via onze sociale media, of kijk er eens rond.
@DSWzorgverzekeraar
Reactie binnen 2 werkdagen
@dsw_zorg
Reactie binnen 2 werkdagen
Onze adressen
Wilt u liever persoonlijk langskomen? Dat kan! Kom langs bij ons hoofdkantoor of één van onze (rijdende) loketten.
Hoofdkantoor
DSW Zorgverzekeraar
Maandag t/m vrijdag van 08.30 - 17.00 uur
's-Gravelandseweg 555
3119 XT Schiedam
Loketten
Bekijk hier de openingstijden, adressen en routebeschrijvingen
Postadres
DSW Zorgverzekeraar
Postbus 173
3100 AD Schiedam