DSW gebruikt cookies

Wij (en derde partijen via third-party cookies) gebruiken de cookies om de website te verbeteren en u gerichte informatie te bieden. Als u alle cookies accepteert, geeft u naast de verplichte functionele cookies toestemming voor het plaatsen van analytische cookies en volg cookies.

  • Analytische cookies: meten het gebruik van de website, om de gebruikerservaring te verbeteren en problemen te signaleren.
  • Volg cookies: meten uw internetgedrag en voorkeuren, zodat we gerichte informatie op onze website kunnen aanbieden. Deze cookies kunnen ook op andere websites gebruikt worden.

U kunt uw cookie instellingen altijd later aanpassen via ons cookiebeleid.

Instellen

Aangepaste tafel en stoel


Een aangepaste tafel is meestal een in hoogte verstelbare tafel voor rolstoelgebruikers. Ook kan het gaan om bedleestafels voor personen die lang aan bed gebonden zijn. Een aangepaste stoel compenseert uw functiebeperking ten gevolge van een lichamelijke handicap.

Vergoedingen

Als u een basisverzekering én een aanvullende verzekering heeft bij DSW kijk dan bij beide hieronder voor de totale vergoeding. Let erop dat u voldoet aan de voorwaarden om voor vergoeding in aanmerking te komen.

basisverzekering

Informatie over de vergoeding van de basisverzekering
Vergoeding

100% vergoeding bij gecontracteerde zorg. Afhankelijk van het type hulpmiddel wordt dit in of geleverd.

Eigen risico

Vergoedingen in tellen mee voor uw eigen risico. Vergoedingen in tellen niet mee voor uw eigen risico.

Eigen bijdrage

Nee, er geldt geen eigen bijdrage.

Leverancier zonder contract

Als u een hulpmiddel aanschaft bij een niet-gecontracteerde leverancier, moet er altijd vooraf toestemming worden gevraagd. U moet hiervoor zelf een aanvraag bij ons indienen en de juiste documenten aanleveren.

Als wij toestemming geven, ontvangt u van ons een brief met daarop de maximale vergoeding voor het hulpmiddel. Deze maximale vergoeding is nooit hoger dan de kosten die wij zouden maken bij een gecontracteerde leverancier voor een hulpmiddel van vergelijkbare kwaliteit. De genoemde vergoeding is inclusief afleveringskosten en eventuele kosten voor (periodiek) onderhoud.

Hulpmiddelen van niet-gecontracteerde leveranciers worden meestal in eigendom verstrekt. Dit betekent dat de kosten meetellen voor uw eigen risico, tenzij wij anders beslissen en aangeven in de machtigingsbrief.

aanvullende verzekeringen

Kies hieronder een aanvullende verzekering:

Geen aanvullende vergoeding.

Geen aanvullende vergoeding.

Geen aanvullende vergoeding.

Geen aanvullende vergoeding.

Kies met de knoppen een aanvullende verzekering.

Geen vergoeding

Er is geen vergoeding voor:

  • Een aangepaste stoel bij uitsluitend rugklachten, problemen op het gebied van staan en lopen, obesitas of reuzen- en dwerggroei
  • Een seniorenstoel
  • Een stoel met uitsluitend een sta-op functie
  • Een stoel die uitsluitend bedoeld is om te fixeren of onrust te elimineren

Voorwaarden

De eisen om voor vergoeding in aanmerking te komen, hebben we hieronder voor u op een rij gezet. Ook leggen we u uit wat u zelf nog moet regelen.

Vergoedingseisen

De van aangepaste stoelen is 7 jaar.

De van aangepaste tafels is 10 jaar.

De leverancier bezit voor deze hulpmiddelen een relevant en geldig ISO certificaat.

Een aangepaste stoel wordt vergoed indien beperkingen bij het zitten niet kunnen worden gecompenseerd met een normale ergonomische stoel zonder aanpassingen. Het gaat daarbij om aanpassingen zoals een specifieke polstering, abductiebalk, arthrodesezitting of pelottes voor zijwaartse steun.

Voorbeelden waarbij aan functiebeperkingen individuele aanpassingen nodig kunnen zijn, zijn ernstige scoliose, ernstige balansproblemen, ernstige spasticiteit of ernstige bewegingsbeperkingen in heup of knie.

 

Een aangepaste tafel wordt vergoed voor:

  • Rolstoelgebruikers (in hoogte verstelbare tafel).
  • Bedleestafel voor gebruikers die bedlegerig zijn.

Zelf regelen

Om recht te hebben op vergoeding moet uw gecontracteerde leverancier soms vooraf een schriftelijke aanvraag voor u indienen bij DSW. De leverancier is op de hoogte van de contractvoorwaarden en weet wanneer en hoe een aanvraag ingediend moet worden. U kunt bij uw leverancier terecht voor vragen hierover.

Als u naar een niet-gecontracteerde leverancier gaat, dan bent u zelf verantwoordelijk voor de aanvraag en gelden de voorwaarden van het hulpmiddelenreglement.

Voor herhaling (opnieuw krijgen) van het hulpmiddel hebben wij meestal een nieuwe schriftelijke aanvraag van uw gecontracteerde leverancier nodig. De leverancier is op de hoogte van de contractvoorwaarden en weet wanneer en hoe een aanvraag ingediend moet worden. U kunt bij uw leverancier terecht voor vragen hierover.

Als u naar een niet-gecontracteerde leverancier gaat, dan bent u zelf verantwoordelijk voor de aanvraag en gelden de voorwaarden van het hulpmiddelenreglement.

Als er iets aan de hand is met uw hulpmiddel, neem dan contact op met de leverancier.

Gecontracteerde leveranciers dienen hun rekeningen direct bij DSW in. Als u naar een niet-gecontracteerde leverancier gaat, ontvangt u zelf de rekening van de leverancier en dient u deze vervolgens bij ons in. Deze kunt u eenvoudig declareren via de app of MijnDSW.

Dit is een beknopt overzicht, informatie over alle uitsluitingen en beperkingen kunnen in de polisvoorwaarden geraadpleegd worden.

Naar boven