Declareren
U heeft bij DSW verschillende manieren om uw zorgrekening te declareren. Het kan gemakkelijk via de MijnDSW-app, online via MijnDSW en per post. Lees hieronder hoe dit te werk gaat.
Online via MijnDSW Declareren in uw persoonlijke omgeving
-
Upload een foto of bestand van uw rekening
Ontvang het geld binnen 3 werkdagen op uw rekening.
Per post
Een declaratie indienen per post kan natuurlijk ook. Hierbij heeft u verschillende mogelijkheden.
- U kunt een leeg declaratieformulier op de computer invullen en vervolgens uitprinten.
- U kunt het formulier ook ophalen bij een loket of aanvragen bij de klantenservice. Lever het formulier met de originele rekeningen in bij het loket of stuur het op.
DSW Zorgverzekeraar
Postbus 173
3100 AD Schiedam
Waar moet een rekening aan voldoen?
Declareer uw originele rekening binnen 36 maanden vanaf de behandeldatum. Het declareren van een herinnering of begroting zal worden afgewezen. Controleer zelf of uw zorgverlener de volgende gegevens op de rekening invult:
Let op! Voor onze vergoedingen gelden bepaalde voorwaarden. Ga dus altijd eerst naar het vergoedingenoverzicht.
Buitenlandse rekeningen
Heeft u een zorgrekening uit het buitenland en wilt u deze declareren? Deze kunt u via MijnDSW of via de MijnDSW-app op dezelfde manier indienen als Nederlandse rekeningen. Tijdens het indienen van buitenlandse rekeningen worden er een aantal extra vragen gesteld.
Veelgestelde vragen
U betaalt zelf de rekening aan de zorgverlener. Daarna kunt u de rekening online declareren via de app of via MijnDSW.
Als u de originele rekening per post wilt sturen, dan kunt u de rekening samen met een ingevuld declaratieformulier sturen naar: DSW Zorgverzekeraar, Postbus 173, 3100 AD Schiedam.
U ontvangt van ons een overzicht als uw rekening verwerkt is. Dit wordt ook wel een betaalspecificatie genoemd. De ingezonden originele rekening(en) kunnen niet worden teruggestuurd. Ook niet als deze gedeeltelijk worden vergoed. Maak daarom vooraf een kopie van de rekening als u deze wilt hebben voor uw eigen administratie.
Meer informatie vindt u op onze ‘Declareren’ pagina.
Als u de rekening naar ons stuurt, dan wordt deze aan u betaald en niet aan uw zorgverlener. U ontvangt alleen een rekening als uw zorgverlener geen contract met DSW heeft of als de zorg niet vergoed wordt.
Ja, dat kan. In stap 2 onder ‘Rekeningnummer’ in het declaratieproces staat uw rekeningnummer. Hier kunt u uw rekeningnummer wijzigen. De vergoeding wordt op het door u ingevulde rekeningnummer uitbetaald. U kunt het rekeningnummer opslaan in uw adresboek, als u hem vaker wilt gebruiken.
Als u uw rekeningnummer voor al uw transacties wilt wijzigen, dan kunt u dit doen via de knop Wijzigen → Betaalgegevens wijzigen in MijnDSW.