Heeft u een vraag?
Bekijk onze veelgestelde vragen of regel direct uw zaken via onderstaande knoppen. Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden? Dan helpen we u graag verder via de verschillende contactmogelijkheden van DSW.
Wilt u het zelf regelen? Dat kan!
Veelgestelde vragen
Als u zich aanmeldt bij DSW hoeft u geen medische vragen te beantwoorden. Iedereen wordt door ons geaccepteerd. Dit geldt zowel voor de basis- als de aanvullende verzekering.
U kunt zich nog bij ons aanmelden tot en met 31 januari, als uw vorige zorgverzekeraar u heeft uitgeschreven per 1 januari. U heeft dan ook een bewijs van uitschrijving ontvangen. Bent u nog niet uitgeschreven bij uw vorige zorgverzekeraar? Neem dan contact op met uw vorige zorgverzekeraar. Zij beoordelen of u nog uitgeschreven kunt worden.
U kunt zich aanmelden voor een aanvullende verzekering als u ook een basisverzekering bij DSW heeft, of deze tegelijkertijd bij uw aanmelding afsluiten. U kunt de aanvullende verzekering afsluiten of wijzigen per 1 januari van het volgende kalenderjaar. De wijziging van uw aanvullende verzekering kunt u tot 1 februari gemakkelijk aan ons doorgeven, deze geldt dan met terugwerkende kracht per 1 januari. Dit kan via MijnDSW, via de MijnDSW-app, via ons contactformulier, via WhatsApp, telefonisch of schriftelijk. Deze opties vindt u op onze contactpagina.
Meer informatie over onze aanvullende verzekeringen vindt u op de pagina 'Aanvullende verzekering'.
Het gespreid betalen van het eigen risico doet u in tien termijnen, van februari tot en met november. De eerste termijn (€ 37,50) wordt rond 25 februari automatisch afgeschreven. In de volgende maanden zal het eigen risico rond diezelfde datum automatisch worden afgeschreven. Dit staat los van de betaling voor de premie. Meer informatie over het gespreid betalen van het eigen risico vindt u op de pagina ‘Regeling gespreid betalen eigen risico’.
Als het niet lukt om uw premie, eigen risico of eigen bijdrage te betalen, dan kunt u het verschuldigde bedrag in termijnen terugbetalen. Wij rekenen geen rente of administratiekosten. Wat de mogelijkheden zijn en hoe u het regelt, leest u op de pagina ‘Betalingsregeling’.
Grip op uw Geldzaken
Heeft u moeite om uw rekeningen te betalen? Ga naar onze geldfitpagina en ontdek wat u kunt doen.
Neem contact met ons op
Houd uw verzekerdennummer alvast bij de hand.
Wilt u zich aanmelden? Dan hebben we ook uw IBAN nodig.
Telefoon
Maandag t/m vrijdag 08.00 - 17.30 uur
Bellen via Tolkcontact
Neem contact op met onze collega´s via een tolk die het gesprek omzet naar gebarentaal of tekst.
Livechat
Livechat is momenteel niet beschikbaar.
Contactformulier
Reactie binnen 3 werkdagen
Sociale media
Neem contact op via onze sociale media, of kijk er eens rond.
@DSWzorgverzekeraar
Reactie binnen 2 werkdagen
@dsw_zorg
Reactie binnen 2 werkdagen
Onze adressen
Wilt u liever persoonlijk langskomen? Dat kan! Kom langs bij ons hoofdkantoor of één van onze (rijdende) loketten.
Hoofdkantoor
DSW Zorgverzekeraar
Maandag t/m vrijdag van 08.30 - 17.00 uur
's-Gravelandseweg 555
3119 XT Schiedam
Loketten
Bekijk hier de openingstijden, adressen en routebeschrijvingen
Postadres
DSW Zorgverzekeraar
Postbus 173
3100 AD Schiedam