Informatie over betalen
Wilt u weten hoe u het beste kunt betalen en welke drie betaalmogelijkheden er zijn? Bekijk op deze pagina alle informatie over betalen en wat u moet doen bij een betalingsachterstand.
Hulp bij betalen
Grip op uw geldzaken met Geldfit
Komt u moeilijk rond? Of heeft u moeite om uw rekeningen te betalen? U bent niet de enige! Ga naar Geldfit.nl voor een gratis advies dat past bij uw financiële situatie.
Betaalachterstand
Betalingsregeling
Gespreid betalen eigen risico
Zorgtoeslag
Zorgtoeslag is een financiële tegemoetkoming, bedoeld om mensen met een (relatief) laag inkomen te helpen hun zorgkosten te betalen. De bijdrage wordt betaald door de Belastingdienst. De bijdrage is afhankelijk van uw inkomen. Zo wil de overheid de basisverzekering voor iedereen betaalbaar houden. Méér informatie over de voorwaarden en hoe u zorgtoeslag kunt aanvragen vindt u op de pagina met uitleg over de zorgtoeslag.
Automatische incasso
U geeft DSW toestemming om uw facturen automatisch van uw rekening af te schrijven.
In de eerste week van de nieuwe betaaltermijn (maand, kwartaal, halfjaar of jaar) wordt de premie geïncasseerd.
Maand | Incassodatum |
---|---|
januari | 06-01-2023 |
februari | 01-02-2023 |
maart | 01-03-2023 |
april | 03-04-2023 |
mei | 01-05-2023 |
juni | 01-06-2023 |
Maand | Incassodatum |
---|---|
juli | 03-07-2023 |
augustus | 01-08-2023 |
september | 01-09-2023 |
oktober | 02-10-2023 |
november | 01-11-2023 |
december | 01-12-2023 |
- De jaarbetaling vindt plaats in januari
- De halfjaarbetaling vindt plaats in januari en juli
- De kwartaalbetaling vindt plaats in januari, april, juli en oktober
* De incasso van de regeling gespreid betalen van het eigen risico vindt plaats omstreeks de 25e van de maand gedurende de maanden februari tot en met november.
Betaalmail
U betaalt uw facturen via iDeal. U krijgt een e-mail met een betaalverzoek. In die e-mail wordt de link meegegeven "Betaal nu via iDEAL". Klikt u op deze link dan kunt u via iDEAL betalen. Zo betaalt u snel en veilig.
Overboeking via uw bank
U betaalt uw facturen via een overboeking. U ontvangt van ons een rekening met betalingskenmerk. Gebruik bij het betalen altijd het 16-cijferige betalingskenmerk. Als u dit kenmerk gebruikt, dan hoeft u geen andere informatie toe te voegen, zoals uw naam, adres of verzekerdennummer. U kunt het kenmerk op uw betaaloverzicht online of in onze app terugvinden.
Betalingen voor uw premie en eigen risico betaalt u op het volgende rekeningnummer: NL11 RABO 0343 6853 10
Uw betaalmethode wijzigen >Overzichtelijk in MijnDSW
In MijnDSW kunt u uw facturen bekijken en betalen. U bepaalt zelf hoe u wilt betalen voor uw premie en eigen risico. U kunt kiezen uit een automatische incasso, betaalmail of overboeking via uw bank.
Heeft u onze app al gedownload?
De MijnDSW app biedt u de mogelijkheid om uw betaaloverzicht makkelijk in te zien, uw openstaande rekeningen via iDEAL te betalen en uw eigen risico stand te bekijken.
Samenwerking met gemeentes
Landelijk Convenant Vroegsignalering
Wij vinden het belangrijk om financiële problemen bij onze verzekerden te voorkomen en betalingsachterstanden vroegtijdig te signaleren. Wij zijn daarom aangesloten op het Landelijk Convenant Vroegsignalering. In dit convenant is de samenwerking met gemeentes geregeld.
Wat betekent de vroeg signalering mogelijk voor onze verzekerden?
Wanneer verzekerden een achterstand hebben van één of meerdere premiemaanden, melden wij dit aan de gemeentes.
Als blijkt dat minimaal twee instanties melding maken van een betalingsachterstand, bestaat de mogelijkheid dat een medewerker van de gemeente contact met u opneemt. Tijdens dit contact wordt de mogelijkheid geboden voor hulp om meer grip op uw inkomsten en uitgaven te krijgen.
DSW en gemeentes wachten dus niet meer af, maar bieden meteen hulp aan bij betalingsachterstanden. Uiteraard wordt daarbij rekening gehouden met de privacy van onze verzekerden.