Informatie over betalen

Wilt u weten hoe u het beste kunt betalen en welke drie betaalmogelijkheden er zijn? Bekijk op deze pagina alle informatie over betalen en wat u moet doen bij een betalingsachterstand.

Automatische incasso

U geeft DSW toestemming om uw facturen automatisch van uw rekening af te schrijven.

* De incasso van de regeling gespreid betalen van het eigen risico vindt plaats omstreeks de 25e van de maand gedurende de maanden februari tot en met november.

Betaalmail

U betaalt uw facturen via iDeal. U krijgt een e-mail met een betaalverzoek. In die e-mail wordt de link meegegeven "Betaal nu via iDEAL". Klikt u op deze link dan kunt u via iDEAL betalen. Zo betaalt u snel en veilig.

Overboeking via uw bank

U betaalt uw facturen via een overboeking. U ontvangt van ons een rekening met betalingskenmerk. Gebruik bij het betalen altijd het 16-cijferige betalingskenmerk. Als u dit kenmerk gebruikt, dan hoeft u geen andere informatie toe te voegen, zoals uw naam, adres of verzekerdennummer.

Betalingen voor uw premie en eigen risico betaalt u op het volgende rekeningnummer: NL11 RABO 0343 6853 10

Weet u het betalingskenmerk niet?

U kunt het kenmerk op uw betaaloverzicht online of in onze app terugvinden.

Overzichtelijk in MijnDSW

  • Bepaal zelf uw betaalwijze
  • Vraag een betalingsregeling aan
  • Bekijk en betaal uw facturen

In MijnDSW kunt u uw facturen bekijken en betalen. U bepaalt zelf hoe u wilt betalen voor uw premie en eigen risico. U kunt kiezen uit een automatische incasso, betaalmail of overboeking via uw bank.

MijnDSW: uw persoonlijke omgeving

Heeft u onze app al gedownload?

De MijnDSW app biedt u de mogelijkheid om uw betaaloverzicht makkelijk in te zien, uw openstaande rekeningen via iDEAL te betalen en uw eigen risico stand te bekijken.

De MijnDSW app

Hulp bij betalen

Betaal­achterstand

Uw rekening een keer niet betaald of betaalt u hem een keer te laat? Wij vragen u in de herinnering om alsnog binnen 14 dagen te betalen. Lukt dit niet? Bekijk wat de gevolgen hiervan zijn.

Lees de gevolgen

Betalings­regeling

Het kan voorkomen dat het even niet lukt om uw facturen te betalen. Voorkom betalingsproblemen en bekijk de regels voor het aanvragen van een betalingsregeling.

Regeling aanvragen

Gespreid betalen eigen risico

Verwacht u uw eigen risico op te maken of wilt u niet in één keer groot bedrag betalen? Dan kunt u uw eigen risico in tien termijnen betalen.

Aanmelden

Samenwerking met gemeentes

Landelijk Convenant Vroegsignalering

Wij vinden het belangrijk om financiële problemen bij onze verzekerden te voorkomen en betalingsachterstanden vroegtijdig te signaleren. Wij zijn daarom aangesloten op het Landelijk Convenant Vroegsignalering. In dit convenant is de samenwerking met gemeentes geregeld.

Wat betekent de vroeg signalering mogelijk voor onze verzekerden?
Wanneer verzekerden een achterstand hebben van één of meerdere premiemaanden, melden wij dit aan de gemeentes.

Als blijkt dat minimaal twee instanties melding maken van een betalingsachterstand, bestaat de mogelijkheid dat een medewerker van de gemeente contact met u opneemt. Tijdens dit contact wordt de mogelijkheid geboden voor hulp om meer grip op uw inkomsten en uitgaven te krijgen.

DSW en gemeentes wachten dus niet meer af, maar bieden meteen hulp aan bij betalingsachterstanden. Uiteraard wordt daarbij rekening gehouden met de privacy van onze verzekerden.