Chatbot

DSW heeft een eigen chatbot, genaamd Nikki. Onze digitale medewerker kan 24 uur per dag, 7 dagen per week antwoord geven op verschillende vragen rondom het eigen risico. Op deze pagina leggen we uit wat een chatbot precies is, wat de voordelen zijn en hoe het werkt.

Wat is een chatbot?

Het woord is een samenvoeging van de woorden 'chat' en 'robot'. Een chatbot is geen mens, maar een computerprogramma waarmee een getypt gesprek gevoerd kan worden. U kunt vragen stellen aan de chatbot. De chatbot geeft automatisch het antwoord.

Chatbot bij DSW

Bij DSW nemen we de service naar onze verzekerden toe erg serieus. Wij zijn continu aan het kijken hoe we deze kunnen verbeteren. We willen u ontzorgen door op een relevante manier antwoorden te geven op uw vragen. Deze service willen wij ook buiten kantooruren kunnen leveren. En zo is onze chatbot Nikki geboren. Onze chatbot heeft een echte naam gekregen om haar zo nog menselijker te maken. Nikki benadert u op een persoonlijke manier om u zo het meest geschikte antwoord op uw vragen te geven. Nikki blijft echter wel een robot en kan alleen algemene antwoorden geven. Voor een reactie die afgestemd is op uw persoonlijke situatie raden we u aan om via de klantenservice een echte medewerker te spreken. 

 

Nikki is nog aan het leren

Nikki is een robot die mensentaal niet direct kan begrijpen. Om het mogelijk te maken een gesprek met Nikki te voeren is zij uitgerust met een speciale technologie: Natural Language Processing (NLP). Deze technologie zet mensentaal om naar computertaal. Nikki is een zelflerende robot, die geholpen wordt door onze medewerkers van project Chatbot. Het team probeert haar taalbegrip te verbeteren zodat ze klantvragen beter begrijpt en te zorgen dat ze nieuwe onderwerpen leert om vragen over te beantwoorden. Hiervoor heeft Nikki veel oefening nodig. Dit houdt in dat ze door het voeren van gesprekken steeds slimmer zal worden. Wij nodigen u dan ook van harte uit om gesprekken met Nikki aan te gaan.

Let op! Op dit moment kan Nikki u alleen helpen met vragen over het eigen risico en de vergoeding van zorg rondom de zwangerschap.

Privacy

Om onze chatbot te blijven verbeteren slaan we gebruikersdata anoniem op. De input die gebruikers geven wordt opgeslagen in een database en later geanalyseerd om de gebruiksvriendelijkheid van onze chatbot te kunnen verbeteren. Met de verzamelde informatie die wordt opgeslagen, en die niet tot een individu te herleiden is, maken wij rapportages. Deze worden niet gedeeld met anderen.    

Leer chatbot Nikki nog beter kennen!

  • Buiten kantooruren bereikbaar
  • Nikki kan meerdere klanten tegelijkertijd helpen
  • De toon van het gesprek is begrijpelijk en vriendelijk
  • Ze geeft snel antwoord op de vraag
  • Nikki leert terwijl ze met u praat
  • Nikki is geen levend persoon, maar een robot
  • Nikki heeft geen antwoord op vragen over persoonlijke en inhoudelijke situaties
  • Nikki is nog aan het leren en kan nog niet overal antwoord op geven