DSW gebruikt cookies

Wij (en derde partijen via third-party cookies) gebruiken de cookies om de website te verbeteren en u gerichte informatie te bieden. Als u alle cookies accepteert, geeft u naast de verplichte functionele cookies toestemming voor het plaatsen van analytische cookies en volg cookies.

  • Analytische cookies: meten het gebruik van de website, om de gebruikerservaring te verbeteren en problemen te signaleren.
  • Volg cookies: meten uw internetgedrag en voorkeuren, zodat we gerichte informatie op onze website kunnen aanbieden. Deze cookies kunnen ook op andere websites gebruikt worden.

U kunt uw cookie instellingen altijd later aanpassen via ons cookiebeleid.

Instellen

Hoe DSW omgaat met informatie over hoortoestellen

Onlangs heeft de Consumentenbond onderzoek gedaan naar de online informatievoorziening van zorgverzekeraars en audicienketens over de vergoeding van opladers en de eerste set batterijen bij hoortoestellen. De Consumentenbond concludeerde dat deze informatie op veel websites beter kan.

donderdag 6 november 2025

De Consumentenbond onderzocht hoe duidelijk de informatie is over hoortoestellen die klaar voor gebruik zijn, dit betekent een hoortoestel waar alles bij zit, zoals batterijen of een oplader.

Over hoortoestellen

Bij het proces om tot een geschikt hoortoestel te komen, maakt een verzekerde samen met de audicien verschillende keuzes. Het is belangrijk om te weten dat hieraan financiële consequenties verbonden kunnen zijn. De audicien heeft de verantwoordelijkheid de verzekerde hierover juist te informeren tijdens dit proces. DSW heeft de verantwoordelijkheid om goede informatie te geven over het vergoeden van hoortoestellen, batterijen en opladers en deze informatie vindbaar te maken. Alle informatie hierover staat op onze pagina hoortoestellen.

DSW heeft meegewerkt aan het onderzoek van de Consumentenbond, de opgevraagde informatie gedeeld en laten weten waar deze informatie te vinden is. Duidelijkheid vinden wij belangrijk, onze verzekerden moeten weten waar zij recht op hebben. Indien wij mogelijke signalen ontvangen waaruit blijkt dat onze informatievoorziening onduidelijk of niet goed vindbaar is, passen wij deze aan. Deze signalen hebben wij voor de publicatie van de Consumentenbond niet gekregen. Ondanks dat we niet eerder signalen hebben gekregen, hebben we naar aanleiding van het onderzoek gekeken naar onze informatie en verbeteringen doorgevoerd.

DSW heeft ook bevestigd dat verzekerden die vragen hebben over de vergoeding of die hulp wensen bij het verkrijgen van een (gebruiksklaar) hoortoestel, altijd direct contact kunnen opnemen. Wij ondersteunen hierin graag.

Heeft u vragen over de vergoeding van hoortoestellen?

Naast de informatie over de vergoeding van hoortoestellen, vindt u de informatie ook in uw polisvoorwaarden en in het hulpmiddelenregelement (2025).

Heeft u toch vragen over de vergoeding? Bel ons dan gerust, wij helpen u graag.

Naar boven