DSW gebruikt verschillende cookies

Door alle cookies te accepteren kunt u de website makkelijker gebruiken, vindt u sneller wat u zoekt en ziet u meer relevante informatie. Daarnaast kunnen wij problemen makkelijker signaleren. U kunt uw cookie instellingen altijd later aanpassen via ons cookiebeleid.

Zelf cookies instellen

DSW belt verzekerden met betaalproblemen op

Het aantal betalingsregelingen bij DSW Zorgverzekeraar is de afgelopen maanden toegenomen. DSW is actief bezig met het oplossen en voorkomen van de oplopende rekeningen bij verzekerden. Afgelopen week sprak SchieTV met directeur Joop le Conge over dit onderwerp.

woensdag 26 oktober 2022

DSW ziet het aantal betalingsregeling de afgelopen maanden toenemen. Dat bevestigt ook directeur Joop le Conge aan SchieTV: "We zien een stijging ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De zorgpremie voor volgend jaar is ook gestegen, dat gaat er natuurlijk niet bij helpen. DSW doet er alles aan om deze betaalproblemen op te lossen of zelfs te voorkomen. Daar hoort ook een proactieve benadering bij, waarin medewerkers van DSW verzekerden bellen waarbij de openstaande rekeningen zich opstapelen. Sommige processen zijn daarbij ook vereenvoudigd en wat anoniemer, om het wat toegankelijker te maken. 

Samenwerking met Geldfit

Naast de aanpassing in het aanvraagproces en de proactieve benadering, is DSW een samenwerking met Geldfit aangegaan. Geldfit kan helpen om grip op uw geldzaken te krijgen. Zo bieden ze gratis advies en tools in het aanvragen van toeslagen, het besparen van energie of hulp bij een betalingsachterstand. Het is namelijk belangrijk om bij betalingsproblemen vroegtijdig hulp in te schakelen zodat deze problemen niet groter worden.

Meer informatie over betalingsregelingen en Geldfit vindt u op onze website.

Naar boven