DSW gebruikt cookies

Wij (en derde partijen via third-party cookies) gebruiken de cookies om de website te verbeteren en u gerichte informatie te bieden. Als u alle cookies accepteert, geeft u naast de verplichte functionele cookies toestemming voor het plaatsen van analytische cookies en volg cookies.

  • Analytische cookies: meten het gebruik van de website, om de gebruikerservaring te verbeteren en problemen te signaleren.
  • Volg cookies: meten uw internetgedrag en voorkeuren, zodat we gerichte informatie op onze website kunnen aanbieden. Deze cookies kunnen ook op andere websites gebruikt worden.

U kunt uw cookie instellingen altijd later aanpassen via ons cookiebeleid.

Instellen

BAHA hoortoestel met softband


Een BAHA hoortoestel is een botverankerd hoortoestel, waarbij het geluid overgebracht wordt via trillingen. Het implantaat is een trilblokje dat operatief in de schedel wordt vastgezet. Een BAHA hoortoestel met softband is voor kinderen die te jong zijn voor een operatie. Zij krijgen een elastische band om het hoofd dat het trilblokje bij het oor bevestigd houdt.

Deze vergoeding betreft alleen het BAHA hoortoestel met softband, voor kinderen. Het botverankerde model valt niet onder het hulpmiddelenreglement, maar onder de ziekenhuiszorg.

Vergoedingen

Als u een basisverzekering én een aanvullende verzekering heeft bij DSW kijk dan bij beide hieronder voor de totale vergoeding. Let erop dat u voldoet aan de voorwaarden om voor vergoeding in aanmerking te komen.

basisverzekering

Informatie over de vergoeding van de basisverzekering
Vergoeding

100% vergoeding bij gecontracteerde zorg. Dit hulpmiddel wordt in geleverd.

Eigen risico

Nee, deze vergoeding telt niet mee voor uw eigen risico.

Eigen bijdrage

Nee, er geldt geen eigen bijdrage.

Leverancier zonder contract

Als u een hulpmiddel aanschaft bij een niet-gecontracteerde leverancier, moet er altijd vooraf toestemming worden gevraagd. U moet hiervoor zelf een aanvraag bij ons indienen en de juiste documenten aanleveren.

Als wij toestemming geven, ontvangt u van ons een brief met daarop de maximale vergoeding voor het hulpmiddel. Deze maximale vergoeding is nooit hoger dan de kosten die wij zouden maken bij een gecontracteerde leverancier voor een hulpmiddel van vergelijkbare kwaliteit. De genoemde vergoeding is inclusief afleveringskosten en eventuele kosten voor (periodiek) onderhoud.

Hulpmiddelen van niet-gecontracteerde leveranciers worden meestal in eigendom verstrekt. Dit betekent dat de kosten meetellen voor uw eigen risico, tenzij wij anders beslissen en aangeven in de machtigingsbrief.

aanvullende verzekeringen

Kies hieronder een aanvullende verzekering:

Geen aanvullende vergoeding.

Geen aanvullende vergoeding.

Geen aanvullende vergoeding.

Geen aanvullende vergoeding.

Kies met de knoppen een aanvullende verzekering.

Voorwaarden

De eisen om voor vergoeding in aanmerking te komen, hebben we hieronder voor u op een rij gezet. Ook leggen we u uit wat u zelf nog moet regelen.

Vergoedingseisen

De van dit hulpmiddel is 5 jaar.

Voor kinderen jonger dan 18 jaar behoort een BAHA hoortoestel met softband tot de functiegerichte omschrijving van hulpmiddelen ter correctie van stoornissen in de hoorfunctie. De BAHA op softband wordt in bruikleen verstrekt.

Zelf regelen

Om recht te hebben op vergoeding moet uw gecontracteerde leverancier soms vooraf een schriftelijke aanvraag voor u indienen bij DSW. De leverancier is op de hoogte van de contractvoorwaarden en weet wanneer en hoe een aanvraag ingediend moet worden. U kunt bij uw leverancier terecht voor vragen hierover.

Als u naar een niet-gecontracteerde leverancier gaat, dan bent u zelf verantwoordelijk voor de aanvraag en gelden de voorwaarden van het hulpmiddelenreglement.

Voor herhaling (opnieuw krijgen) van het hulpmiddel hebben wij meestal een nieuwe schriftelijke aanvraag van uw gecontracteerde leverancier nodig. De leverancier is op de hoogte van de contractvoorwaarden en weet wanneer en hoe een aanvraag ingediend moet worden. U kunt bij uw leverancier terecht voor vragen hierover.

Als u naar een niet-gecontracteerde leverancier gaat, dan bent u zelf verantwoordelijk voor de aanvraag en gelden de voorwaarden van het hulpmiddelenreglement.

Als er iets aan de hand is met uw hulpmiddel, neem dan contact op met de leverancier.

Gecontracteerde leveranciers dienen hun rekeningen direct bij DSW in. Als u naar een niet-gecontracteerde leverancier gaat, ontvangt u zelf de rekening van de leverancier en dient u deze vervolgens bij ons in. Deze kunt u eenvoudig declareren via de app of MijnDSW.

Dit is een beknopt overzicht, informatie over alle uitsluitingen en beperkingen kunnen in de polisvoorwaarden geraadpleegd worden.

Naar boven